Witajcie Przedszkolaki,

Święta już tuż tuż, dlatego dziś skupimy się na przygotowaniu świątecznych smakołyków. Zapraszamy do wspólnej zabawy.

1. Zabawa rytmiczna „Taniec”Pobawcie się razem naśladując taniec pokazany na nagraniu  https://youtu.be/SnA9-XotlAw

 

2.”Zapraszam do kuchni” – zabawa w przewodnika po domowej kuchni. Dziecko prezentuje rodzicowi kuchnię, opowiada o wyposażeniu, o tym co można zrobić w niej zrobić. Dzieci młodsze – rozmowa kierowana.

Zaproście rodziców do kuchni. Przedstawcie rodzicom kuchnie tak, jakby nie widzieli jej nigdy wcześniej. Oprowadźcie ich po kuchni jak przewodnicy wycieczki 😉 Opowiedzcie co można znaleźć w Waszej kuchni i co można przygotować. Opowiedzcie o najlepszej potrawie, która powstaje w tym miejscu.

 

3. „Jestem bezpieczna/y w kuchni” – rozmowa z dzieckiem o tym, jak należy bezpiecznie zachowywać się w kuchni. Określanie co dziecko może robić samodzielnie, a co wyłącznie pod opieką rodziców. Wskazywanie urządzeń elektrycznych w kuchni

W kuchni znajduje się wiele urządzeń, których dzieci nie mogą obsługiwać same. Znajdźcie te przedmioty/urządzenia. Tatuś/mamusia przypomni Wam o ty jak bezpiecznie należy zachowywać się w kuchni.

 

4. Zabawa badawcza: Czy kakao w proszku zmieszane z mąką, solą lub cukrem zmieni ich barwę? Co się stanie, gdy doda się trochę wody?

Przeprowadźcie kuchenne eksperymenty. Czy kakao w proszku zmieszane z mąką, solą lub cukrem zmieni ich barwę? Co się stanie, gdy doda się trochę wody?

 

5. „Wielkanocne potrawy”– rozmowa z dziećmi na temat potraw i wypieków, które zagoszczą na rodzinnym stole. Ustalenie w jaki sposób dziecko może uczestniczyć w kuchennych przygotowaniach. Dla chętnych: gotowanie/pieczenie z mamusią lub tatusiem

W święta na Waszych stołach pojawi się wiele wielkanocnych przysmaków. Porozmawiajcie o tym, a może będziecie gotować razem? Myślę, że to wspaniały pomysł!

 

6. „Kuchenna muzyka” – zabawy rozwijające zmysł słuchu.

Zamknijcie oczy. Mamusia/tatuś „zagra” na szklance, łyżeczkę, talerzyku, garnku… Odgadnijcie proszę te kuchenne odgłosy

 

7. „Układamy rytmy” – układanie rytmów z przyborów kuchennych np. talerz-łyżka-łyżka-kubek. Stopień trudności rytmu dostosowany do wieku i percepcji dziecka.

Mamusia/tatuś ułoży rytm z przyborów kuchennych np.  talerz-łyżka-łyżka-kubek. Spróbujcie go ułożyć sami. Możecie też ułożyć rytm dla rodzica – ciekawe czy poradzą sobie z tym zadaniem 😉

 

8. Masażyk: „Placek babci”

Źródło: https://loogomowa.pl/dzieciece-masazyki/

Jestem pewna, że lubicie masażyki! Mamusia/tatuś wykona je zaraz na Twoich pleckach. A może zrobicie później zamianę i wykonacie im masażyk? Na pewno się ucieszą 😉

Babcia placek ugniatała, (naciskamy plecy dziecka płasko ułożonymi dłońmi) wyciskała, wałkowała (ściskamy dziecko za boki, przesuwamy płasko obie dłonie jednocześnie) raz na prawo, raz na lewo (przesuwamy dłonie w odpowiednich kierunkach)
Potem trochę w przód i w tył, żeby placek równy był.
Cicho… cicho… placek rośnie (nakrywamy dziecko rękoma lub całym ciałem)
w ciepłym piecu u babuni.
A gdy będzie upieczony (głaszczemy dziecko po plecach)
każdy brzuch zadowolony

 

Wesołych Świąt:)