WITAJCIE KOCHANE PRZEDSZKOLAKI PO ŚWIĘTACH WIELKANOCNYCH!

W TYM TYGODNIU W RAMACH REALIZACJI PROJEKTU „MAŁY MIŚ W ŚWICIE WIELKIEJ LITERATURY” BĘDZIEMY ROZMAWIAĆ O PRZEDSIĘBIORCZOŚCI.

Przedsiębiorczość ? Ależ oczywiście! Przedsiębiorczy przedszkolak to dziecko samodzielne w każdej dziedzinie, umiejące podejmować decyzje, kreatywne i zdobywające wiedzę na temat racjonalnego gospodarowania pieniędzmi. Mały Miś pomoże dzieciom zdobyć właśnie te umiejętności.

PONIŻEJ PRZEDSTAWIAMY PROPOZYCJE ZABAW NA DZISIAJ:

1) „Skrzynia skarbów”– zabawa doskonaląca percepcję dotykową. Rodzic przygotowuje „skrzynię skarbów” – kartonowe pudełko z otworem. Ukrywa w jego wnętrzu różne przedmioty związane z tematyką zajęć. Zadaniem dziecka jest próba ich rozpoznania za pomocą dotyku. Następnie dziecko pokazuje przedmiot, który wylosowało i sprawdza, czy odgadło. Rozmowa z dzieckiem na temat: Co jest dla ciebie cenne/wartościowe?


2) Co wiesz o pieniądzach? – dziecko wciela się w role specjalisty do spraw pieniędzy. Opowiada o tym, co wie o pieniądzach. Jeśli nie wypowiada się spontanicznie, rodzic pomaga mu, zadając dodatkowe pytania, np.: Komu są potrzebne pieniądze? W jaki sposób powstają pieniądze? Co możemy kupić za pieniądze? Skąd mamy pieniądze? Z czego są zrobione pieniądze? Czy zawsze istniały pieniądze?

3) Wiersz I. Fabiszewskiej Pieniążki


Pieniążki kto ma,

ten zwiedza różne kraje,

a kto pieniążków nie ma,

ten z książek świat poznaje.

Pieniążki kto ma,

ten często coś kupuje,

a kto pieniążków nie ma,

ten pracy poszukuje.

Pieniążki kto ma,

ten w banku je lokuje

lub wkłada do skarbonki,

a potem je wyjmuje.

Pieniążki kto ma,

ten czasem smutny bywa,

bo przecież od pieniędzy

przyjaciół nie przybywa.

5) Pytania do przeczytanego wiersza

Na jaki cel zostały wykorzystane pieniądze, o których jest mowa w wierszu? Co robi osoba, która nie ma pieniędzy? Po co wkładamy pieniądze do skarbonki? Co to znaczy lokować pieniądze w banku? Do czego nie są nam potrzebne pieniądze?


4) Obejrzenie filmiku edukacyjnego: „Krótka historia pieniądza”.