Wielkanoc to czas pełen tradycji, zwyczajów i symboli. Porozmawiamy o nich dziś troszeczkę 😉

  1. Zabawa rytmiczna „Kurka”
    Zabawa rytmiczna w parze – jedna osoba jest kurką, a druga – właścicielem domku.
    Obrazujemy tekst w następujący sposób:
    – Puk, puk, puk, puk, puk, puk. naśladujemy pukanie
    – Kto tam? Kto tam? robimy z dłoni „daszek” nad oczami, patrzymy przed siebie
    – Puk, puk, puk, puk, puk, puk. powtarzamy poprzednią czynność
    – Kto tam? Kto tam? powtarzamy poprzednią czynność
    – To ja, kurka mała, wskazujemy dłońmi na siebie, następnie z ramion tworzymy skrzydełka
    wejść bym bardzo chciała. ruszamy rękami jak przy energicznym chodzeniu
    – Raz, dwa, trzy, raz, dwa, trzy, klaszczemy rytmicznie: 1, 2, 3 1, 2, 3
    już otwieram kurce drzwi. naśladujemy gest otwierania drzwi
    Raz, dwa, trzy, raz, dwa, trzy, powtarzamy ostatnie czynności
    już otwieram kurce drzwi.
    Utwór pochodzi z płyty „Śpiewanki – pokazywanki” z cyklu „Muzyczny domek”

 

2. Tradycje wielkanocne – film edukacyjny. Obejrzyj filmik edukacyjny i spróbuj opowiedzieć swoimi słowami na pytanie: „czym jest tradycja”?

 

3. Zagadki wielkanocne.

Rozwiąż zagadki! Jestem pewna, będzie to dla Ciebie babka.. przepraszam – bułka z masłem 😉

 

4. Tworzenie pisanki według własnego pomysłu dziecka. Zachęcamy do wysyłania prac dzieci (wiadomość MMS)

Wykonaj pisankę według własnego pomysłu. Może być narysowana na kartce, ale jeśli możesz – spróbuj ozdobić świątecznie jajeczko.

Poniżej kilka inspiracji:

https://www.mjakmama24.pl/mama/imprezy/pomysly-na-pisanki-6-najciekawszych-pomyslow-na-pisanki-inspiracje-aa-pwGZ-f8Ge-vj4i.html

5. Zabawa matematyczna.

Starszaki: Mamusia/tatuś narysuje na kartce jajko i wpisze w nie losowo cyferki. Rzuć kostką, odszukaj i zaznacz cyfrę, którą pokazuje wyrzucona liczba kostek.
Średniaki: Mamusia/tatuś narysuje na kartce jajko i odrysuje na nim ścianki kostki. Porównaj z kostką i znajdź ścianki z odpowiednią liczbą
oczek potem na rysunku jajka.

6. Zabawa ortofoniczna – „Kto się schował w wielkanocnym koszyczku?”

A teraz będziesz naśladować głosy i ruchy zwierząt, które pokazuje mamusia/tatuś, wyjmując je z koszyczka:

Średniaki:

1. kurczątko: pi, pi, pi – porusz rękami jak skrzydełkami,
2. baranek: bee, bee, bee – chodź na czworakach
3. kogucik: kukuryku – uderza jo uda dłońmi prostych rąk

Starszaki:

naśladuj odgłosy i sam wymyślaj sposób w jaki możesz zobrazować ruchowo zwierzątko

7. Mycie przez dziecko (pod opieką rodzica) lustra, wspólne przeglądanie się w lustrze i robienie śmiesznych min.

Spróbuj pod opieką mamusi/tatusia umyć lustro. To świetna zabawa! Możecie przejrzeć się w lustrze i robić śmieszne minki!

Udanej zabawy! Pozdrawiamy! ?