Kochane Dzieciaki! Drodzy Rodzice!

Święta już są naprawdę blisko! Czas na kuchenne przygotowania!

  1. „Taniec”- zabawa rytmiczna

Pobawcie się razem naśladując taniec pokazany na nagraniu.

 

2. „Zapraszam do kuchni” – zabawa w przewodnika po domowej kuchni.

Zaproście rodziców do kuchni. Przedstawcie rodzicom kuchnie tak, jakby nie widzieli jej nigdy wcześniej. Oprowadźcie ich po kuchni jak przewodnicy wycieczki 😉 Opowiedzcie co można znaleźć w Waszej kuchni i co można przygotować. Opowiedzcie o najlepszej potrawie, która powstaje w tym miejscu. Dzieci młodsze rozmowa kierowana przez rodzica.

3. „Jestem bezpieczna/y w kuchni” – rozmowa z dzieckiem o tym, jak należy bezpiecznie zachowywać się w kuchni. Określanie co dziecko może robić samodzielnie, a co wyłącznie pod opieką rodziców. Wskazywanie urządzeń elektrycznych w kuchni.

W kuchni znajduje się wiele urządzeń, których dzieci nie mogą obsługiwać same. Znajdźcie te przedmioty/urządzenia. Tatuś/mamusia przypomni Wam o ty jak bezpiecznie należy zachowywać się w kuchni.

4. Zabawa badawcza

Przeprowadźcie kuchenne eksperymenty. Czy kakao w proszku zmieszane z mąką, solą lub cukrem zmieni ich barwę? Co się stanie, gdy doda się trochę wody?

5. „Wielkanocne potrawy”- rozmowa z dziećmi na temat potraw i wypieków, które zagoszczą na rodzinnym stole. Ustalenie w jaki sposób dziecko może uczestniczyć w kuchennych przygotowaniach. Dla chętnych: gotowanie/pieczenie z mamusią lub tatusiem.

W święta na Waszych stołach pojawi się wiele wielkanocnych przysmaków. Porozmawiajcie o tym, a może będziecie gotować razem? Myślę, że to wspaniały pomysł!

6. „Kuchenna muzyka” – zabawy rozwijające zmysł słuchu.

Zamknijcie oczy. Mamusia/tatuś „zagra” na szklance, łyżeczce, talerzyku, garnku… Odgadnijcie proszę te kuchenne odgłosy.

7. „Układamy rytmy” – układanie rytmów z przyborów kuchennych. Stopień trudności rytmu dostosowany do wieku i percepcji dziecka.

Mamusia/tatuś ułoży rytm z przyborów kuchennych np. talerz-łyżka-talerz-łyżka-talerz-…. Spróbujcie go ułożyć sami. Możecie też ułożyć rytm dla rodzica – ciekawe czy poradzą sobie z tym zadaniem 😉

8. „Wielkanocne zwyczaje”- zabawa dydaktyczna

Mamusia/tatuś przeczyta zdania o świętach wielkanocnych. Jeżeli zdanie jest prawdziwe podskoczysz, jeśli  fałszywe tupniesz nogą.

  • W koszyczku wielkanocnym znajduje się cukrowy osiołek.
  • Pisanki to kolorowe jajka.
  • Święta wielkanocne obchodzone są jesienią.
  • Z jajek wykluwają się kurczaki.
  • Przed świętami robimy porządki.
9. „Placek babci”- masażyk

Jestem pewna, że lubicie masażyki! Mamusia/tatuś wykona je zaraz na Twoich pleckach. A może zrobicie później zamianę i wykonacie im masażyk? Na pewno się ucieszą 😉

Babcia placek ugniatała, (naciskamy plecy dziecka płasko ułożonymi dłońmi)
wyciskała, wałkowała (ściskamy dziecko za boki, przesuwamy płasko obie dłonie jednocześnie)                             raz na prawo, raz na lewo (przesuwamy dłonie w odpowiednich kierunkach)
Potem trochę w przód i w tył, żeby placek równy był.
Cicho… cicho… placek rośnie (nakrywamy dziecko rękoma lub całym ciałem)
w ciepłym piecu u babuni.
A gdy będzie upieczony(głaszczemy dziecko po plecach)
każdy brzuch zadowolony

Źródło: https://loogomowa.pl/dzieciece-masazyki/

 

Wesołych Świąt!