WITAJCIE KOCHANE PRZEDSZKOLAKI PO ŚWIĘTACH WIELKANOCNYCH!
W TYM TYGODNIU W RAMACH REALIZACJI PROJEKTU „MAŁY MIŚ W ŚWICIE WIELKIEJ LITERATURY” BĘDZIEMY ROZMAWIAĆ O PRZEDSIĘBIORCZOŚCI.
Przedsiębiorczość ? Ależ oczywiście! Przedsiębiorczy przedszkolak to dziecko samodzielne w każdej dziedzinie, umiejące podejmować decyzje, kreatywne i zdobywające wiedzę na temat racjonalnego gospodarowania pieniędzmi. Mały Miś pomoże dzieciom zdobyć właśnie te umiejętności.
PONIŻEJ PRZEDSTAWIAMY PROPOZYCJE ZABAW NA DZISIAJ:
1) „Skrzynia skarbów”– zabawa doskonaląca percepcję dotykową. Rodzic przygotowuje „skrzynię skarbów” – kartonowe pudełko z otworem. Ukrywa w jego wnętrzu różne przedmioty związane z tematyką zajęć. Zadaniem dziecka jest próba ich rozpoznania za pomocą dotyku. Następnie dziecko pokazuje przedmiot, który wylosowało i sprawdza, czy odgadło. Rozmowa z dzieckiem na temat: Co jest dla ciebie cenne/wartościowe?
2) Co wiesz o pieniądzach? – dziecko wciela się w role specjalisty do spraw pieniędzy. Opowiada o tym, co wie o pieniądzach. Jeśli nie wypowiada się spontanicznie, rodzic pomaga mu, zadając dodatkowe pytania, np.: Komu są potrzebne pieniądze? W jaki sposób powstają pieniądze? Co możemy kupić za pieniądze? Skąd mamy pieniądze? Z czego są zrobione pieniądze? Czy zawsze istniały pieniądze?
3) Wiersz I. Fabiszewskiej Pieniążki
Pieniążki kto ma,
ten zwiedza różne kraje,
a kto pieniążków nie ma,
ten z książek świat poznaje.
Pieniążki kto ma,
ten często coś kupuje,
a kto pieniążków nie ma,
ten pracy poszukuje.
Pieniążki kto ma,
ten w banku je lokuje
lub wkłada do skarbonki,
a potem je wyjmuje.
Pieniążki kto ma,
ten czasem smutny bywa,
bo przecież od pieniędzy
przyjaciół nie przybywa.
5) Pytania do przeczytanego wiersza
Na jaki cel zostały wykorzystane pieniądze, o których jest mowa w wierszu? Co robi osoba, która nie ma pieniędzy? Po co wkładamy pieniądze do skarbonki? Co to znaczy lokować pieniądze w banku? Do czego nie są nam potrzebne pieniądze?
4) Obejrzenie filmiku edukacyjnego: „Krótka historia pieniądza”.