Wielkanoc to czas pełen tradycji, zwyczajów i symboli. Porozmawiamy o nich dziś troszeczkę 😉
- Zabawa rytmiczna „Kurka”
Zabawa rytmiczna w parze – jedna osoba jest kurką, a druga – właścicielem domku.
Obrazujemy tekst w następujący sposób:
– Puk, puk, puk, puk, puk, puk. naśladujemy pukanie
– Kto tam? Kto tam? robimy z dłoni „daszek” nad oczami, patrzymy przed siebie
– Puk, puk, puk, puk, puk, puk. powtarzamy poprzednią czynność
– Kto tam? Kto tam? powtarzamy poprzednią czynność
– To ja, kurka mała, wskazujemy dłońmi na siebie, następnie z ramion tworzymy skrzydełka
wejść bym bardzo chciała. ruszamy rękami jak przy energicznym chodzeniu
– Raz, dwa, trzy, raz, dwa, trzy, klaszczemy rytmicznie: 1, 2, 3 1, 2, 3
już otwieram kurce drzwi. naśladujemy gest otwierania drzwi
Raz, dwa, trzy, raz, dwa, trzy, powtarzamy ostatnie czynności
już otwieram kurce drzwi.
Utwór pochodzi z płyty „Śpiewanki – pokazywanki” z cyklu „Muzyczny domek”
2. Tradycje wielkanocne – film edukacyjny. Obejrzyj filmik edukacyjny i spróbuj opowiedzieć swoimi słowami na pytanie: „czym jest tradycja”?
3. Zagadki wielkanocne.
Rozwiąż zagadki! Jestem pewna, będzie to dla Ciebie babka.. przepraszam – bułka z masłem 😉
4. Tworzenie pisanki według własnego pomysłu dziecka. Zachęcamy do wysyłania prac dzieci (wiadomość MMS)
Wykonaj pisankę według własnego pomysłu. Może być narysowana na kartce, ale jeśli możesz – spróbuj ozdobić świątecznie jajeczko.
Poniżej kilka inspiracji:
5. Zabawa matematyczna.
Starszaki: Mamusia/tatuś narysuje na kartce jajko i wpisze w nie losowo cyferki. Rzuć kostką, odszukaj i zaznacz cyfrę, którą pokazuje wyrzucona liczba kostek.
Średniaki: Mamusia/tatuś narysuje na kartce jajko i odrysuje na nim ścianki kostki. Porównaj z kostką i znajdź ścianki z odpowiednią liczbą
oczek potem na rysunku jajka.
6. Zabawa ortofoniczna – „Kto się schował w wielkanocnym koszyczku?”
A teraz będziesz naśladować głosy i ruchy zwierząt, które pokazuje mamusia/tatuś, wyjmując je z koszyczka:
Średniaki:
1. kurczątko: pi, pi, pi – porusz rękami jak skrzydełkami,
2. baranek: bee, bee, bee – chodź na czworakach
3. kogucik: kukuryku – uderza jo uda dłońmi prostych rąk
Starszaki:
naśladuj odgłosy i sam wymyślaj sposób w jaki możesz zobrazować ruchowo zwierzątko
7. Mycie przez dziecko (pod opieką rodzica) lustra, wspólne przeglądanie się w lustrze i robienie śmiesznych min.
Spróbuj pod opieką mamusi/tatusia umyć lustro. To świetna zabawa! Możecie przejrzeć się w lustrze i robić śmieszne minki!
Udanej zabawy! Pozdrawiamy!