1. Rozmowa o prawach dziecka (na podstawie filmu). Oglądnijcie wspólnie film a następnie porozmawiajcie o prawach dziecka.

R. zadaje dziecku pytania:
− Jak myślisz czy wszystkie dzieci mają takie same prawa? Dlaczego?
− Jakie prawa dzieci zapamiętałeś z filmiku?
− Jak myślicie, kto to jest Rzecznik Praw Dziecka?

2. Omówienie praw dziecka z pokazem na planszach. Karty do pobrania poniżej.

odpowiedzialność-rodziców

prawo-dla-wszystkich

prawo-do-leczenia

prawo-do-nauki

prawo-do-prywatności

prawo-do-rodziny

prawo-do-wypowiedzi

prawo-do-życia-bez-przemocy

prawo-do-życia-i-rozwoju

3. Zabawa ruchowa „Prawda- fałsz”

R. kładzie na podłodze czerwoną i zieloną kartkę, następnie mówi prawo dziecka lub jego przeciwieństwo. Zadaniem dziecka jest stanąć na odpowiedniej kartce – zielonej, jeśli zgadza się z wypowiedzią rodzica, czerwonej – jeśli nie.

4. Zabawa „Zgadnij, co to?”

Materiały: termometr, plaster, zdjęcie rodziny, zdjęcie pokoju, książka, poduszka, papier pakowy lub gazeta

R. owija gazetą lub pakowym papierem przygotowane akcesoria. Dziecko stara się rozpoznać je po kształcie. Po rozpoznaniu – rozpakowuje je. Po rozpakowaniu zgaduje z jakim prawem mogą być związane.