Drodzy Rodzice! Kochane Dzieci! Dzisiaj porozmawiamy o instrumentach.

  1. Nazywanie instrumentów.

Waszym zadaniem będzie wskazanie obrazka, na którym znajduje się instrument, którego nazwę głośno powiedzą mama lub tata. Spróbujcie najpierw podzielić na sylaby nazwę instrumentu oraz pokazać jak gra się na tym instrumencie.

2. „Muzyczna zgadywanka” – zagadki słuchowe.

Posłuchajcie uważnie i spróbujcie odgadnąć jaki to instrument.

(perkusja)

(gitara)

(janczary)

(marakasy)

(skrzypce)

(talerze)

(tamburyn)

(trąbka)

(trójkąt)

3.  „Instrumenty muzyczne” – odszukiwanie pasującej pary

Spróbujcie znaleźć pary takich samych instrumentów.

4. Wykonanie bębenków z pomocą rodzica.

Wykonajcie własne bębenki według poniższej instrukcji:

Jak zrobić bębenek?

Pałeczki możecie wykonać również używają patyczka, wykałaczki lub kredki i plasteliny (tak jak na poniższym zdjęciu)

5. Gramy, rytmy – wygrywanie na bębenkach rytmów ułożonych z klocków.

Mama lub tata klaszczą w dłonie. Po drugi klaśnięciu robi przerwę, powtarza trzy razy. Następnie układa ten sam rytm z trzech klocków, w następujący sposób: klocek, klocek – przerwa (trzy sekwencje). Musi wyjaśnić dziecku, że jest to ten sam rytm, który wyklaskiwał przez chwilą. Rozsunięcie klocków oznacza krótką przerwę. Następnie znowu wyklaskuje ułożony rytm razem z dzieckiem. Następnie układa nowy rytm.  Zadaniem dziecka jest zagranie tego rytmu na zrobionym przez siebie bębenku.

Miłej zabawy!